Bestrating Westvest

10 april 2017 - 31 oktober 2017
Vanaf maandag 10 april start de aannemer met het bestraten van de laatste delen van het trottoir en het aanbrengen van natuursteen op de parallelbaan op de Westvest. Tijdens het aanbrengen van het natuursteen is de parallelbaan ter hoogte van de werkzaamheden afgesloten. Verkeer kan in twee richtingen rijden tot aan de afsluiting. Het doorgaand verkeer op de hoofdbaan ondervindt hiervan geen hinder.
 
Werkvolgorde
Maandag 10 april wordt gestart met het aanbrengen van de definitieve bestrating op het trottoir voor de Hypotheker. Eerst wordt de fundering van het trottoir en de laad- en losplaats voor vrachtwagens aangebracht. Daarna volgen de trottoirbanden en het definitieve trottoir.  De rijbaan tussen de Binnenwatersloot en de Smitsteeg blijft voorlopig een tijdelijke klinkerverharding. Vanaf de Smitsteeg  tot en met de VAK worden daar waar natuursteen is voorzien de definitieve rijbaan en de parkeerplaatsen (locatie: langs de trambaan) definitief aangelegd. In totaal duurt dit ongeveer een maand. Daarna volgt het natuursteen voor het oude gymnasium. Plattegronden van de definitieve inrichting staan op www.spoorzonedelft.nl/openbareruimte
 
Bereikbaarheid bestemmingsverkeer parallelbaan
De parallelbaan is bereikbaar vanaf de hoek Westvest/Binnenwatersloot en vanaf het oude “Tegelmagazynen” ter hoogte van Westvest 149. Afhankelijk van waar u moet zijn en waar de werkzaamheden zich op dat moment bevinden, kan bestemmingsverkeer vanaf 1 van deze twee zijden de parallelbaan op rijden waar tijdelijk tweerichtingverkeer geldt.
___
 
Update 21 juli:
De bestrating is grotendeels gereed (trottoir, fietspad, parkeervakken en het grootste gedeelte van de rijbaan). De tijdelijke doorsteek van trambusbaan Westvest naar ventweg Westvest ter hoogte van "Tegelmagazynen" blijft nog aanwezig tot het autoverkeer is omgeklapt van Westvest naar Westlandseweg in oktober. De rijbaan ter hoogte van deze doorsteek en de aansluiting op de Binnenwatersloot worden daarom pas definitief afgerond vanaf oktober. De rijbanen van de Zuidwal worden het komende halfjaar afgerond.
 
Reacties (10)

Gerrit van Straalen

14.07.2017 om 11:19

De 2 weken geleden aangelegde definitieve bestrating op de hoek Westvest/Zuidwal werd op 13 en 14 juli weer opgebroken omdat iemand vergeten was dat de bedrading voor de stoplichten onder de bestrating moet worden gelegd. Vertrouwen in de organisatie is toch al schaars, dit kan er nog wel bij. Wie betaalt deze schadepost?

Peroni

01.07.2017 om 11:05

Hoe verrassend de zooi ligt nog open en het is niet af op 1 juli !! Ut zooitje ligt nu al 3 maanden open . . . . Zou dat ook zo zijn als de straat bij de beleidsbepalers of andere hogere pieps van de Spoorzone bestaat uit een zandbak? Ik weet ut antwoord al . . NEEN Blijf lekker plannen zou ik zeggen Anyway een jaartje meer of minder maakt toch niet uit

Peroni

02.06.2017 om 09:04

Ahhh ook hier stilte net zoals op de straat is ook hier geen beweging. Lang leve de puin en stof hopen voor de deur. Maak het eens af mensen of gaat dit ook jaren duren zoals het hele spoorzone traject . . . .

Peroni

31.05.2017 om 11:49

En wanneer wordt het stukje Westvest/Ketelstraat eens afgemaakt. Daar ligt nu alles al bijna een maand stil . . . . .

Erik de Vree

23.04.2017 om 14:12

En hoe zit het eigenlijk met de fietsers die van het station de barbarasteeg in willen? Die moeten nu afstappen en dat doen ze echt niet. Moeten ze straks omrijden? Dat gaan ze dus niet doen.

Gerrit van Straalen

13.04.2017 om 13:35

reactie voor Michiel, 8 april: Ga er maar van uit dat mijn venijn voortkomt uit ongerustheid aangaande de definitieve verkeerssituatie op het kruispunt Westvest/Zuidwal. En de bereikbaarheid van onze woningen. En het ontbreken van behoorlijke informatie hierover.

Leon

10.04.2017 om 20:41

Leuk die bankjes, maar worden er daar ook nog prullenbakken bij geplaatst?

Lucas

08.04.2017 om 19:54

en dan nog een keer verkeershinder voor aanwonenden wanneer de overige bestrating definitie wordt gemaakt ... we gaan het nog missen als het eindelijke eens een keer klaar is (not!) Meer parkeerplaatsen daar is dringende behoefte aan... maar dan ook meer controle voor niet betalers en aanspreken van gebruikers van de Westvest als ophaal/afzet punt voor treinreizigers. Om van de fout geparkeerde fietsen (en sinds kort ook motoren) maar te zwijgen... iedere dag een blauw kaartje aan de fietsen hangen helpt echt niet (geeft alleen maar meer vervuiling van de omgeving met afgerukte kaartjes)... voor de VAK ligt al maanden een stapel fietswrakken kennelijk een kunstproject want verwijderd worden ze niet. Tot slot ... ik hoop dat die fraaie betonblokken, die nu nog meer aspirant foutparkeerders op het goede pad pogen te houden, binnenkort worden verwijderd... dat heeft de architect vast niet zo bedoelt... kan Hofstad Security zorgen voor een echt schone stoep...

Michiel

08.04.2017 om 18:50

Gerrit van Straalen, waarop baseer je het feit dat er "veel te veel" bankjes komen op de Westvest? Ik woon er zelf ook en ik zie dat ze veelvuldig worden gebruikt, zeker op een mooie dag als vandaag! En dan nog, de stoep wordt zo breed, die bankjes staan toch helemaal niet in de weg? Ik snap het venijn even niet.

Gerrit van Straalen

07.04.2017 om 11:31

.. en hoe gaat het met de planning voor de bestrating van trottoir en rijbaan tussen Westvest nr 147 en het kruispunt Westvest/Kethelstraat/Zuidwal? Volgens uw website is dit op 27 april klaar, daar houden wij u aan. De aannemer heeft hier 3 maanden voor nodig gehad, absurd lang. Hij krijgt de ruimte van de autoriteiten, dus hij neemt die ruimte. Waarom wordt er hierboven geen aandacht besteed aan dit deel van de Westvest? De hierboven genoemde plattegronden blijken op details niet te kloppen : ingetekende bankjes worden op een andere plek neergezet en stoplichten zijn gewoon niet ingetekend. Zitten er nog meer konijnen in de hoge hoed? Wat betreft de genoemde bankjes, daarvan komen er veel te veel. De spaanse architect had een soort Ramblas voor ogen, wel, de Westvest is geen Ramblas en zal het ook nooit worden. De toenmalige gemeenteraad heeft er kwijlend mee ingestemd.


Uw e-mailadres wordt niet getoond op de website