Tijdelijk fietspad Stationsplein opgeheven

17 augustus 2017
Sinds deze week is het - tijdelijk ingestelde - fietspad over het Stationsplein niet meer toegankelijk. Wil je toch snel van oost naar west of omgekeerd? Fiets dan via het Bolwerk of ga via de ondergrondse fietsenstalling bij het station. De ingangen zitten aan de Parallelweg (verlengde van de Coenderstraat) en de Houttuinen (langs de Westsingelgracht).
 
Het fietspad was ingesteld om de tijdelijke fietsenstalling naast het busplein te ontsluiten. Met de opening van de nieuwe ondergrondse stalling en de extra fietsparkeerplaatsen langs de Houttuinen, kon de bovengrondse fietsenstalling worden opgeheven. Hiermee is ook de bovengrondse route niet meer nodig.
Reacties (17)

Marco

15.09.2017 om 09:51

Kruising Binnenwatersloot wordt over een maand veel rustiger als de doorgaande route van de auto's van de Phoenixstraat naar de Coenderstraat gaat. Dus niet meer over de Westvest en langs de kruising met de Binnenwatersloot.

matthijs

06.09.2017 om 14:17

ik snap de steeg ontlasten van fietsen maar om ze dan via binnenwatersloot te laten gaan waar veel auto's en erg druk is... lijkt me niet zo een goed plan.

Frank

30.08.2017 om 20:05

Ik wist nog vroeger... Toen je nog onder het spoor door reed, door het tunneltje, naar boven, vevolgens sloeg je links af terwijl je iedereen kriskras door elkaar zag lopen met bussen en al naar het oude stations gebouw. Nadat je links af was geslagen reed je rustig naar het stoplicht, daar wachtende keek je nog even naar links richting Dansschool Wesseling. Wanneer het stoplicht op groen ging stak je over en fietste je zo Delft binnen via de Barbarasteeg:)

Michiel

29.08.2017 om 20:16

Fen, dat is dus precies mijn punt. Niemand gaat dat doen, dus blijven er altijd mensen fietsen waar dat niet de bedoeling is. Ik begrijp de wil om de Barbarasteeg zo veel mogelijk fietsvrij te houden, maar dit is een schijnoplossing. Iemand van de Spoorzone die hierop wil reageren?

Fen

28.08.2017 om 09:51

Michiel, dank je wel, maar dan moet je dus met je fiets aan de hand via een trap! Ik begrijp ondertussen dat als je vanuit de Breestraat/Barbarasteeg komt dat je moet omfietsen via de Binnenwatersloot of Oude Delft, Zuidwal, Hooikade. Dat gaan we dus niet doen :)

Michiel

26.08.2017 om 12:21

Fen, dit is de enige manier (blauwe lijn): http://i.imgur.com/uE1epzo.jpg Een groot deel moet je wel met de fiets aan de hand afleggen.

Arjen

23.08.2017 om 14:49

Al sinds het begin van het hele spoorzone-plan was duidelijk dat de plannenmakers zo veel mogelijk het voetgangers- en fietsersverkeer uit de Barbarasteeg willen weren. En vanaf het eerste begin is er door bewoners op gewezen dat dit niet gaat lukken, domweg omdat het vaak de gerichtste route is. Maar goed, het zal eerst wel weer een paar fietsers onder een bus of tram moeten kosten voor er een fatsoenlijke fietsverbinding tussen station en Barbarasteeg komt.

Fen

23.08.2017 om 11:59

Geef eens op deze kaart aan hoe je vanuit de Barbarasteeg in de ondergrondse stalling komt : http://i.imgur.com/CJNAAcP.jpg

Michiel

22.08.2017 om 17:12

Toch vind ik het raar dat er in de uiteindelijke situatie geen oost-west verbinding komt voor fietsers t.h.v. de Barbarasteeg. Fietsers die vanuit de parkeergarage komen en richting Breestraat willen gaan heus niet de omweg maken via de Binnenwatersloot of Zuidwal. Je zal dus altijd fietsers houden die de busbrug, trambaan, Westvest oversteken. Is dat de bedoeling..?

Fen

21.08.2017 om 08:49

Wil je toch snel van oost naar west ? Fiets dan niet door de stalling

Mart

18.08.2017 om 09:52

Gerrit, bij mijn voorgaande reactie hoort de volgende link: http://www.spoorzonedelft.nl/toekomst/wat_komt_waar/vervoersknooppunt/

Mart

18.08.2017 om 09:41

Gerrit, wat jij aanziet voor een riant fietspad voor het Antonigebouw, is de route voor taxi's (en Park&Kiss?) om het oude stationsgebouw heen. Het gaat NIET over het busplein heen richting de Westsingelgracht.

Gerrit van Straalen

17.08.2017 om 14:48

Het Lokaal Verkeer en Vervoerplan houdt duidelijk te weinig rekening met voetgangers. Op Spoorzone.nl vond ik een artist impression met een riant fietspad en een riant trottoir voor het toekomstige Antonigebouw, parallel aan de ingang van de nieuwe fietsenstalling. Wordt dit ook een formele oost-westroute?

Team Communicatie Spoorzone Delft

17.08.2017 om 14:06

Het fietspad fungeert primair als westelijke ontsluiting van de 2 fietsenstallingen. Daarbij kun je door de 1e stationsstalling naar de oostelijke ontsluiting fietsen en op het fietspad Houttuinen uitkomen richting noord-oost (Bolwerk) of zuid-oost (Hooikade). De oversteken Bolwerk en Westlandseweg zijn in het lokaal verkeer- en voervoerplan beide formeel aangewezen als oost-westroute, de doorsteek via de fietsenstalling niet.

Erik de Vreede

17.08.2017 om 12:31

Fietsers rijden nu al overal op de stoep bij het station en op de brug bij de tramhalte op de westvest. Ik moet nu al regelmatig opzij springen. Dit gaat niet minder worden alleen maar erger. Raar dat daaraN niet is gedacht.

E. Jentink

17.08.2017 om 12:17

Daarbij moet bedacht worden dat de fietsenstalling nooit als doorgaande route is bedoeld. Ik kan mij ook niet aan de indruk onttrekken dat die route niet aan basale veiligheidseisen voldoet van de CROW normen. De vraag is ook is de Wegenverkeerswet en het RVV van toepassing op de doorgang door de fietsenstalling. Hopelijk wordt de aansluiting vd verlengde Coendersstraat op de Westlandseweg / Pr. Ireneboulevard met spoed afgemaakt.

Kees

17.08.2017 om 11:43

Echter via de ondergrondse stalling kom je niet bij de Barbarasteeg uit! Dus een echte oost-west verbinding is dit niet.


Uw e-mailadres wordt niet getoond op de website