Toerit noord

Op het DSM terrein tot aan de Kampveldweg wordt de noordelijke toerit van de tunnel gebouwd. Hier is met damwanden een bouwkuip gebouwd waarbinnen de oostelijke tunnelbuis gerea...
1 gerelateerd artikel

Kampveldweg

Bij de Kampveldweg gaan de treinen straks daadwerkelijk onder de grond. Om deze noordelijke tunnelmond te kunnen bouwen is het Bacinol gebouw gesloopt. Op dit terrein is een ket...
1 gerelateerd artikel

Molen De Roos

Molen De Roos is een belangrijke blikvanger in Delft. Het monument dateert uit 1679 en ligt precies in het nieuwe spoortracé. Vanwege de monumentale status moet het molencomplex...
3 gerelateerde artikelen

Phoenixstraat

De Phoenixstraat ligt geheel in het hart van de spoorzone en exact op de locatie van de oostelijke tunnelbuis. Hier hebben veel werkzaamheden plaatsgevonden. Allereerst zi...
3 gerelateerde artikelen

Spoorsingel

De Spoorsingel ligt in het hart van de spoorzone. Hier wordt vanaf 2015 de westelijke tunnelbuis en de parkeergarage Spoorsingel gebouwd. Deze bouwwerkzaamheden kunnen pas start...

Bolwerk/Binnenwatersloot

De toekomstige spoortunnel kruist een belangrijke doorgaande vaarroute: de Westsingel ter hoogte van het Bolwerk. Om de tunnel door het water te kunnen bouwen, is de Westsingel ...
4 gerelateerde artikelen

Stationsgebied

Het huidige stationsgebied wordt in 2015 het nieuwe vervoersknooppunt van Delft. Hier komen alle vormen van openbaar vervoer samen: trein, bus en tram. Er wordt nu gebouwd aan h...
4 gerelateerde artikelen

Coenderstraat

In de Coenderstraat zelf worden pas op langere termijn werkzaamheden uitgevoerd. Als de treinen in 2015 ondergronds rijden, wordt het huidige spoor(viaduct) gesloopt en de reste...
1 gerelateerd artikel