Kampveldweg

Bij de Kampveldweg gaan de treinen straks daadwerkelijk onder de grond. Om deze noordelijke tunnelmond te kunnen bouwen is het Bacinol gebouw gesloopt. Op dit terrein is een ketenpark ingericht en een bentonietcentrale geplaatst die de bentoniet maakt die nodig is geweest voor het bouwen van de diepwanden op de Phoenixstraat. De bentonietcentrale is in het najaar van 2011 weer afgebroken.

Ten noorden van de Kampveldweg is een bouwkuip van damwanden gebouwd waarbinnen de oostelijke tunnelbuis is gebouwd. Op de Kampveldweg zelf en ten zuiden daarvan is de oostelijke tunnelbuis met de diepwanden gebouwd. Ook is er een pompkelder en (het eerste deel van) een dienstgebouw op deze locatie gebouwd.

Als de treinen onder de grond rijden wordt het huidige spoorviaduct afgebroken en wordt hier de westelijke tunnelbuis gebouwd.

Werkzaamheden die tot nu toe zijn uitgevoerd:

  • Het Bacinol is gesloopt.
  • Er is een kabels en leidingenbrug gemaakt.
  • Er is een bouwkuip gemaakt van damwanden.
  • Er zijn stempels aangebracht en ontgraven.
  • De vloer van de pompkelder is met onderwaterbeton gestort.
  • De tunnel is in een bouwkuip verder gebouwd.
  • Op de Kampveldweg is ook een gemaal gebouwd voor de tijdelijke riolering.

 

 

Zie ook

Toelichting op het gebruik van damwanden.