Wat komt waar

Kies in het linkermenu een onderwerp om te lezen hoe het betreffende onderwerp er uit komt te zien als de bouwwerkzaamheden in Spoorzone Delft afgerond zijn.

Wonen in Nieuw Delft

In hartje Delft ontstaat de komende jaren een nieuwe wijk. Het huidige spoor verdwijnt ondergronds. Er komt een stadswijk van 20 hectare voor in de plaats. Er is rekening gehoud...

Plangebied

Het gebied van de Spoorzone begint op het terrein van DSM/Gist in het noorden en loopt tot voorbij de Abtswoudseweg in het zuiden. Het noordelijk deel is de smalle strook van Ph...

Stadskantoor en stationshal

In het hart van de spoorzone komt een bijzonder gebouw: een nieuw stadskantoor voor Delft met daarin de stationshal voor het nieuwe ondergrondse treinstation. Het wordt een toon...

Stedenbouwkundige visie Joan Busquets

De Spoorzone Delft is in 1998 aangewezen als een voorbeeldproject voor intensief ruimtegebruik. Met de stimuleringssubsidie die hieraan gekoppeld was, heeft de gemeente Delft de...

Inrichting openbare ruimte

Naast de spoortunnel en de bouw van woningen en kantoren omvat het project Spoorzone Delft een uitgebreid plan voor de herinrichting van de openbare ruimte. Dit plan komt voort ...

Stadsdialoog Delft

De inrichting van de openbare ruimte van Spoorzone Delft is ontworpen door Joan Busquets. Hoe gaat Delft de Spoorzone ruimtelijk ‘invullen’? Een vraag met verstrekkende gevolgen...

Integraal Ontwikkelingsplan

De visie voor Nieuw Delft staat centraal in het Integraal Ontwikkelingsplan ‘Nieuw Delft 2025’ (IOP). Deze is afgeleid van het stedenbouwkundig plan ‘Zicht op Delft’ van bur...