Luchtfoto's sloop viaduct

09 juni 2015

Bekijk hier de luchtfoto's van mei 2015. De sloop van het treinviaduct is in volle gang.

De Kampveldweg: het eerste stukje zónder spoorviaduct.
 
Sloop van het spoorviaduct bij Molen de Roos
 
Phoenixstraat
 
Bolwerk: 2 van de 3 bruggen van het Bolwerkeiland zijn al klaar.
 
Stadskantoor vanaf de zijde waar nog een deel aangebouwd wordt. Deze maand wordt de bouw hervat. Het spoor is aan deze zijde al een heel eind gesloopt.
 
De Prinses Irenetunnel wordt ook gesloopt. Ernaast ligt de tijdelijke 'bypass', die tot 2017 in gebruik blijft. Links wordt het terrein van de nieuwe Coendersbuurt van Nieuw Delft bouwrijp gemaakt. Vanaf dit najaar verrijzen hier de eerste woningen.
 
 
 

 

Reacties (9)

Peter

07.07.2015 om 11:39

Het kost een paar centen....., maar dan heb je ook wat! Zouden er nog een paar deuren in de stationshal geplaatst kunnen worden? Bij een beetje wind, waai je nu die mooie hal uit! Ook telefoonbereik op het perron zou geen overbodige luxe zijn!

Team Communicatie Spoorzone Delft

25.06.2015 om 13:33

@Nico @Delftenaar volgt u ons al op Facebook? Hierop plaatsen we vaak foto's en die zijn vaak in betere kwaliteit. Via de website kost dat wat meer tijd (zeker het uploaden in verschillende formaten) en helaas is die tijd er niet altijd naast alle andere zaken die moeten gebeuren. En wat de uitkijktoren betreft, zo'n bouwput middenin de stad heeft volop punten waar je de bouw goed kunt bekijken. Een tip: op een van de Bolwerkbruggen heb je een mooi zicht op de werkzaamheden op de Phoenixstraat en Spoorsingel. Veel kijkplezier gewenst!

Nico

25.06.2015 om 13:03

Delftenaar je hebt gelijk wat betreft het plaatsen van foto's. Dat is mondjesmaat en als het er staat nog van een matige kwaliteit. Tegenwoordig heeft iedereen een mobieltje. Wees daar nou eens wat meer actief mee. Heel veel Delftenaren zijn nieuwsgierig wat er met hun geld gebeurt. Het zou bvb handig zijn als er in de buurt van de bouwactiviteiten een plekje is waar de geïnteresseerden eventjes kunnen staan om datgene wat er gebeurt in ogenschouw te nemen . Bij de bouw van de A4 heeft men ook zo'n soort uitkijktoren neergezet waar de geïnteresseerden op kunnen staan om e.e.a. te bekijken.

Hans

20.06.2015 om 22:03

Ik zag afgelopen vrijdag dat met de afbraak van het dek van de noordelijke buis (dus die voor de auto's) van de Irenetunnel (waar de treinen overheen reden) begonnen is. Dankzij de genoemde damwanden kan de rest van de tunnel worden verwijderd, inclusief de stalen fietsbrug. De tram zal zo te zien tijdelijk met een slinger rond de tunnel worden geleid aan de noordkant ervan zodat ook het tunnelgedeelte voor de tram verwijderd kan worden.

Dick

18.06.2015 om 20:39

Ps, De tunnel kan ook niet gesloopt worden omdat eerst de zuidelijke tunnelbuis gerealiseerd moet worden, vandaar dat de tunnel nu helemaal vol staat met damwanden. Dick

Dick

18.06.2015 om 20:39

Ps, De tunnel kan ook niet gesloopt kan worden omdat eerst de zuidelijke tunnelbuis gerealiseerd moet worden, vandaar dat de tunnel nu helemaal vol staat met damwanden. Dick

Dick

18.06.2015 om 20:32

Waarom de bypass tot 2017 in gebruik blijft lijkt mij een logische reden te hebben; De Irenetunnel kan nog niet gesloopt worden omdat er eerst een nieuwe tijdelijke tram verbinding gemaakt dient te worden zodat het tram openbaar vervoer gewoon naar de buitenwijken door kan gaan, daarna kan de irenetunnel gesloopt worden en de kan de put ge-egaliseerd worden op rijbaan hoogte, je doet nu net of er geheimzinnig over gedaan wordt.

Jentink

11.06.2015 om 16:10

Leg de bewoners van Delft en met name die uit de buurt Delftzicht, eens duidelijk uit waarom de bypass nog zeer lang in gebruik is. Voorlichting omvat niet alleen kale feiten, maar ook een eerlijke en duidelijke uitleg.

Delftenaar

10.06.2015 om 11:37

Suggestie: Plaats de fotos ook in volledige kwaliteit.


Uw e-mailadres wordt niet getoond op de website