Projectenmarathon Centrum Ondergronds Bouwen

06 oktober 2016

Tijdens de Projectenmarathon 2016, georganiseerd door het Centrum voor Ondergronds Bouwen (COB) en KIVI TTOW, kwam een groep professionals en studenten een kijkje nemen in Delft. De groep bezocht de bouwput voor de tweede tunnelbuis en de parkeergarage Spoorsingel en kreeg informatie over hoe in Delft de tunnel is gebouwd, inclusief de technische hoogstandjes zoals het bouwen van de tunnel onder Molen de Roos door.

Voor meer informatie over de Projectenmarathon kijkt u op de website van COB of KIVI TTOW.

 

In de bouwput van de parkeergarage Spoorsingel.
 
De bouwput voor de tweede tunnelbuis en de parkeergarage met op de achtergrond de naastgelegen panden van de Spoorsingel.
 
Nu is er nog een verbinding tussen de parkeergarage (rechts) en de tweede tunnelbuis (links) . Binnenkort wordt de wand helemaal gesloten.
 
Zicht op de barettenwand, die gemaakt is met diepwanden.
 
Het wapeningsstaal voor de constructieve vloer in de tweede tunnelbuis.
 
De tweede tunnelbuis ter plaatse van het station. Links achter de wand is het ondergrondse station in gebruik.
Deze tunnelbuis wordt casco opgeleverd. Wanneer een definitief besluit wordt genomen over de viersporigheid tussen Delft-Zuid en Rijswijk, dan zal ook deze tunnelbuis worden ingericht met rails en technische installaties en verdwijnt de tussenwand.

 
 
Projectmanager van ProRail Ad Broeders vertelt bij de maquette het verhaal van Spoorzone Delft

 

Reacties (1)

J H

12.02.2017 om 14:26

Goede morgen De tweede buis ziet er goed uit is het niet mogelijk zo lang de lijn naar rijswijk niet klaar is (kan nog jaren duren) om er dan parkeer gelegenheid aan te leggen. (parkeerinkomsten)


Uw e-mailadres wordt niet getoond op de website