Aanpassing straatwerk Spoorsingel: 7-24 november 2017

07 november 2017 - 24 november 2017

Dinsdag 7 november start aannemer Daallin met het aanpassen van het trottoir en fietspad tussen de Buitenwatersloot en de Havenstraat. Direct na aanleg werd duidelijk dat het nieuwe trottoir op deze locatie niet geschikt was voor de beoogde functies, zoals comfortabel wandelen en de logistieke afwikkeling van de aanliggende panden. Daarom is besloten aanpassingen door te voeren aan het fietspad en het trottoir, waardoor het voetpad vlakker komt te liggen.

In de eerste twee weken verlaagt de aannemer het voetpad en fietspad. Zodra fiets- en voetpad herstraat zijn, vinden nog afrondende werkzaamheden plaats, zoals het aanbrengen van een laad- en losvak. De werkzaamheden zijn naar verwachting 24 november gereed. Het fiets- en voetgangersverkeer wordt tussen 7 en 24 november langs de werkzaamheden geleid.

Reacties (5)

Bastiaan

06.11.2017 om 20:24

Thanks Henk :-) Goede uitleg op die pagina over in en uitritten. Ik begrijp dat je fietsers en voetgangers voorrang wil geven, maar als er zoveel vragen over de uitvoering in de spoorzone zijn, is het dan niet veiliger om dit duidelijker aan te geven? Het zou helpen als de stoep ook daadwerkelijk zou doorlopen, nu verandert de stoep van kleur bij de rijbaan. Als je aan komt rijden lijkt het alsof de stoep daar eindigt. En straatklinkers als stoep ziet er leuk speels uit, maar is ook niet echt een hint dat je een stoep op rijdt. Dit ziet er wel uit als een uitrit: https://www.google.nl/maps/@52.0098686,4.3288234,3a,60y,332.28h,71.09t/data=!3m6!1e1!3m4!1sUVh6jR6ytwA-PSt964Z_ZQ!2e0!7i13312!8i6656 Bij de spoorzone rijd de een regenboog aan bestratingen binnen, ben bang dat dat niet voor alle weggebruikers even duidelijk zal zijn. Ik denk dat het laten doorlopen van de kleur van de stoep al zou helpen (en dat staat ook in het voorschrift waar naar verwezen wordt).

Henk

05.11.2017 om 16:51

Ik mag hopen dat Bastiaan geen rijbewijs heeft. Dit soort uitritconstructies komen overal in Nederland voor.

Team Inrichting Openbare Ruimte

03.11.2017 om 19:24

Beste Bastiaan, Langs de nieuwe noord-zuidroute zijn vrijwel alle zijstraten vormgegeven als uitritconstructies. Uitritten zijn te herkennen aan de op hoogte en in materiaal doorlopende fietspaden en trottoirs langs de hoofdweg en de toepassing van inritblokken om het hoogteverschil te overbruggen. Al het verkeer uit de zijstraat (auto's, fietsers en voetgangers) dienen al het verkeer op en langs de hoofdweg (auto's, fietsers en voetgangers) voorrang te verlenen. Voordeel van uitritconstructies is dat aanvullende bebording achterwege kan blijven. Lees hierover meer in ons artikel over uitritten: https://www.spoorzonedelft.nl/actueel/nieuwsberichten/nieuwe_in__en_uitritten_spoorzone

Michiel

03.11.2017 om 16:27

Bastiaan, aangezien het hier om een uitrit (doorgetrokken stoep) gaat, moeten fietsers en automobilisten al het overige verkeer voor laten. Voetgangers denken dus niet alleen dat ze voorrang hebben, ze hebben het ook.

Bastiaan

03.11.2017 om 15:43

Op de foto is de aansluiting van de Havenstraat op de Spoorsingel te zien. Veel voetgangers op de stoep van de Spoorsingel denken in de nieuwe situatie dat ze voorrang hebben op het auto en fietsverkeer dat uit de Havenstraat komt, wat voor gevaarlijke situaties zorgt. Wordt de bestrating zo aangepast dat het voor voetgangers en automobilisten duidelijk is wie hier voorrang heeft?


Uw e-mailadres wordt niet getoond op de website