Ingebruikname spoortunnel, station en fietsenstalling op 28 februari

11 februari 2015

Op zaterdag 28 februari vroeg in de morgen rijdt de eerste trein door de nieuwe spoortunnel van Delft. Een moment waar de stad, maar ook zeker de bewoners aan de Spoorsingel en de Phoenixstraat lang naar uit hebben gekeken. De aankomst van de trein markeert tevens de ingebruikname van de spoortunnel en de nieuwe stationshal. De ondergrondse fietsenstalling gaat op maandag 2 maart open.

U bereikt de nieuwe stationshal via de toegangen aan de Westvest en het nieuwe busplein. De nieuwe ondergrondse fietsenstalling heeft 5.000 plaatsen. U kunt uw fiets hier gratis stallen voor maximaal 14 dagen en er is 24 uur per dag toezicht. Om het fietsverkeer in goede banen te leiden worden er fietscoaches ingezet. Zij geven uitleg over de nieuwe fietsparkeerregels en wijzen u de weg.

Vooruitlopend op de ingebruikname van de tunnel, station en fietsenstalling, opent op 15 februari het busplein aan de voorzijde van het station. 



Wat gebeurt er na de opening van de tunnel en het station?
De ingebruikname van de tunnel en het station is een belangrijke mijlpaal, maar het project is nog niet af. Na de ingebruikname wordt gestart met het slopen van het oude spoorviaduct en de Prinses Irenetunnel, en start de bouw van de tweede tunnelbuis en de ondergrondse parkeergarage. Ook wordt de openbare ruimte opnieuw ingericht. Er wordt nog zeker tot 2017 doorgebouwd. Na die tijd wordt ook nog gebouwd, maar dan met name voor de nieuwe woningen en commerciele ruimtes in de nieuwe wijk Nieuw Delft.
 


 

Reacties (6)

Natalie

22.02.2015 om 16:42

Is er ook een feestelijk openingsmoment de 28e?

Jeroen

21.02.2015 om 18:43

Kunnen we de tram niet in het oude bovengrondse station laten halteren? Stuk minder loopafstand.

Diana

18.02.2015 om 12:54

Werkelijk mooi werk afgeleverd! Nu alleen nog tram 19 vanuit Ypenburg laten doorrijden naar Delft station!

kees

16.02.2015 om 15:46

Wanneer wordt de ondergrondse fietsenstalling vanaf de Coendersstraat bereikbaar?

René Valk

12.02.2015 om 11:53

Mooi resultaat na lang en hard werken. Blijven de tramhaltes ook in de eindsituatie op de huidige plaats ?? dat zou wel jammer zijn want zowel in Rotterdam als in Delft heeft men dan de mogelijkheid om ook de tramhaltes geheel te overkappen laten liggen !

trees sta

11.02.2015 om 23:41

het nieuwe station is mooi geworden,iedereen die er aan heeft gewerkt bedankt,


Uw e-mailadres wordt niet getoond op de website