Grootste spoorcontract PHS Rijswijk-Rotterdam gegund

05 december 2018

Bron: ProRail

ProRail heeft op 3 december 2018 het grootste contract voor Programma Hoogfrequent Spoorvervoer (PHS) Rijswijk – Rotterdam gegund aan aannemer Strukton. Dit is een belangrijke mijlpaal om in 2024 meer treinen tussen Den Haag en Rotterdam te laten rijden. Andere contracten voor onder meer beveiligingssystemen volgen later.

Lees verder op ProRail.nl

Foto: Vincent Basler

Reacties (1)

Arjan Krabbenbos

22.12.2018 om 10:41

Jammer dat de viersporen-uitbreiding eindigen bij Delft Zuid. Als het naar Schiedam Centrum door zal gaan is dit Oude Lijn- baanvak eindelijk voltooid. Kan er eindelijk een station Schiedam Noord of Schiedam Kethel geopend worden, waar al jaren naar uitgekeken wordt. ook tramlijn 21 kan naar deze toekomstige stopplaats verlengd worden. In Schiedam Centrum komen dan ook de ex Hoekse Lijn sporen weer in dienst, die thans incidenteel gebruikt worden. Er wordt nu een tussenoplossing gedaan aan de seinen tussen Schiedam C. en Delft Zuid. dat dit station straks grondig verbouwd wordt is hard nodig. Geen liften thans op de al ruim 48 jarige perrons is niet meer van deze tijd. Bovendien wordt het Delft Campus in plaats van Delft Zuid als stationsnaam.


Uw e-mailadres wordt niet getoond op de website